To blog or not to blog?

To blog or not to blog?

That is the question!

Elke ondernemer en elke organisatie heeft er zeker al eens aan gedacht: slaan we aan het bloggen?  Soms kom je ook al eens langs een website met een blogpagina waar je de uitgedoofde goeie voornemens van af kan lezen: de laatste post dateert van 2 jaar geleden en is de derde in een reeks van nooit geschreven blogs.  Andere keren bots je op een site met heel wat relevante posts: de passie spat ervan af, het straalt bevlogenheid en expertise uit.  Dus: doe je het of doe je het niet?

Als je diensten aanbiedt, weet je het al langer dan vandaag, en voor wie producten verkoopt, werd het in de laatste maanden overduidelijk: je hebt als bedrijf een online vitrine nodig.  Uiteraard stal je op je website alles uit wat je in huis hebt.  Dat is evident.  Maar ben je wel zeker dat je dat doet?  Een blog op je website is het middel bij uitstek om aan te tonen dat jij de nodige expertise bezit.  Het laat zien dat het plaatje klopt: je verkoopt niet alleen een dienst/product, je gelooft er ook in en je weet er alles van.

Je kan die blogposts dus eigenlijk als het ideale excuus ook beschouwen om je aanbod nog eens onder de loep te nemen.  Hierin steek je je passie, je know-how en tegelijk daagt het je uit om weer bij te leren.  Voor elke blogpost zal je wel eens iets opzoeken, lees je een artikel of kijk je over het muurtje bij je concurrenten.

Een blog is en wordt zo dus een heel eigen en diverse afspiegeling van je onderneming.  Je kan er zowat alles in kwijt.  Uiteraard zijn sociale media ook belangrijke aanvullende kanalen, maar elk van die kanalen heeft zijn eigen regels en voorwaarden, waardoor je dus nooit volledig ‘meester’ bent over het eindproduct.  Blogposts kan je delen via deze kanalen en via mailings en zijn een belangrijke tool om potentiële klanten naar je website te leiden.  En je website is jouw eigen stek, jouw digitale uithangbord, de plaats waar je ze wil hebben.

To blog: that is the answer!

Misschien had je dit stukje tekst zelfs niet nodig om je van de zin van het bloggen te overtuigen, maar je geeft het toe: het komt er niet van (ondanks plannen én planning).  Of je bijt je pennen stuk, maar de inspiratie en de juiste woorden komen niet.

con-text is graag de schop onder je kont!  Ja, wij schrijven met plezier de blogteksten, maar we schrijven ze niet voor jou, maar met jou.  Met jouw input, met jouw kennis, met jouw ideeën.  Staat ‘starten met bloggen’ op jouw lijstje met goede voornemens voor 2021?  Vink in januari alvast dat voornemen af, want wij bellen jou elke maand op om te horen waar jij nu mee bezig bent en schrijven vervolgens 2 blogposts per maand!

 

Read my numbers:

Research: 16 minuten

Copywriting: 21 minuten

Editing en lay-out: 18 minuten