6 tips voor een geweldige blog

Hoe staat het met jouw goede voornemens voor jouw onderneming?  Staat consequent en goed communiceren op jouw to-dolijstje?

De digitale wereld biedt tal van kanalen om te communiceren met jouw ideale klant.  Je website is daarvan wellicht het belangrijkste medium.  Op je eigen webstek kan (en moet) je alle info kwijt die je wil delen.  Als onderdeel van een website is een blog een goed idee om te scoren met nieuwe content.  Je geeft je online bezoekers een reden om terug te keren en ook Google beloont je harde werk graag.

We geven je graag enkele tips mee om dadelijk te beginnen tokkelen op je toetsenbord:

  • bepaal op voorhand welke info je graag wil delen in je blog.  Kijk eens over het muurtje naar wat concurrenten aanbieden en zet in de verf waarin jij je onderscheidt.  Laat je persoonlijkheid of je merk uitblinken in deze teksten.
  • maak een kalender en plan het in.  Beslis hoe vaak je een blog wil delen.  Een vast moment kan zowel voor jou makkelijk zijn om het in te passen in je werkplan, als voor je lezers die dan weten wanneer ze nieuws mogen verwachten.
  • ga op zoek naar ‘top topicals’ die relevant zijn voor je branche.  Valentijn mag je niet missen in de horeca, maar misschien wil je wel iets doen voor de dag van de croissant?  Of is Darwin Day relevant voor je vak?  Is Chinees Nieuwjaar een topic dat je bezighoudt?
  • bekijk het eens van de kant van je klant.  Als je graag wil weten welke vragen klanten stellen over jouw product of dienst, surf dan eens naar answerthepublic.com.  Je voert je thema en met een muisklik krijg je de meest gestelde vragen!
  • maak het niet te lang.  Lezen op het scherm is een uitdaging.  Maak je teksten daarom niet te lang en verleid je lezer ook met visuele content.  Foto’s kunnen, maar een infographic is bijvoorbeeld ook een fijne manier om moeilijke content eenvoudig en duidelijk weer te geven.
  • zeg duidelijk in je titel waar het over gaat.  Humor, een kwinkslag, spitsvondige taal,… alles kan in een blog, maar hou de titel simpel en to the point.  Je titel is namelijk je SEO magneet en Google begrijpt alleen duidelijke taal.

Speelt een writer’s block je nog steeds parten, dan helpen we je graag van A tot Z bij con-text.  We bepalen samen met jou je ideale klanten, gaan op zoek naar de beste manieren om hen aan te spreken, stellen een communicatieplan met je op en leveren je tekst en beeld op een dienblaadje aan!

Interesse in ons aanbod of in nog meer concrete tips?  Mail naar hallo@con-text.be.